Pamatinformācija par elektrisko velosipēdu

Elektriskos velosipēdus modernā krāsā

Pirmo reizi braucot ar Yogi elektrisko velosipēdu Yogi, jūs noteikti jutīsieties kā atklājot pavisam jaunu superspēju. 

Tas ir tāpēc, ka elektriskie velosipēdi jeb e-velosipēdi uzlabo jūsu parastās divu riteņu iespējas. E-velosipēds ļauj jums sekot līdzi apstāšanās un braukšanas plūsmai, vieglāk pārvadāt kravu vai bērnus, sasniegt galamērķi ar mazāk sviedru vai vienkārši izbaudīt tos pārsteidzošos braucienus, kas citādi šķistu pārāk kalnaini vai pārāk tāli. 

Elektriskie velosipēdi sākotnēji tiek iedalīti līdzīgās kategorijās kā tradicionālie velosipēdi, ieskaitot šosejas un kalnu velosipēdus, kā arī nišas, tostarp saliekamos, kravas, kruīza, hibrīda un pilsētas velosipēdus.

Elektriskos velosipēdus
Elektrisko velosipēdu varat izmantot daudzām aktivitātēm

Trīs e-velosipēdu klases

Galvenokārt regulēšanas nolūkos e-velosipēdi ir iedalīti arī klasēs, kas apzīmē to motorizētās palīdzības līmeni. Galvenais lēmuma pieņemšanā ir noteikt, kādas klases elektrovelosipēds jums ir nepieciešams. 

  • 1. klase – tās motors ieslēdzas tikai tad, kad minat pedāļus un apstājaties pie 20 mph ātruma. 
  • 2. klase – arī šī klase ir aprīkota ar pedāļu atbalsta režīmu, kas nepārsniedz 20 mph, kā arī pilnībā ar droseli darbināmu režīmu. 
  • 3. klase – šī klase, līdzīgi kā 1. klase, galvenokārt darbojas ar pedāļu atbalstu, un atbalsts tiek sniegts, līdz tiek sasniegti 28 km/h. 

Daudzi jauni braucēji sāk braukt ar 1. klases elektrovelosipēdiem. 1. klases velosipēdi ir arī vislētākie un no normatīvā viedokļa arī vispasaules mērogā atzītākie. Ar tiem var braukt pa lielāko daļu veloceliņu un pilsētas ielām. Šī īpašā elektrovelosipēdu klase pamazām tiek atļauta arī uz tradicionālajām kalnu velosipēdu takām. Tomēr piekļuve ne vienmēr ir universāla, tāpēc vispirms pārliecinieties, vai tā ir pieejama. 

2. klases elektrovelosipēdi bieži ir atļauti līdzīgās vietās kā 1. klases elektrovelosipēdi. Tas ir tāpēc, ka šo divu klašu maksimālais ātrums ir līdz 20 mph ar motora atbalstu. Tomēr REI nepārdod 2. klases velosipēdus. 

3. klases elektriskie velosipēdi ir diezgan populāri starp kārtīgiem skrējējiem un braucējiem uz darbu. Atšķirībā no 1. klases velosipēdiem tie ir ātrāki, dārgāki un jaudīgāki. Papildu veiktspējas atdeve ir tā, ka tas ļauj labāk sekot līdzi satiksmei. Šie velosipēdi var arī izturēt smagākas kravas un labāk kāpt. Kompensācija ir tāda, ka ar šiem velosipēdiem nevarēsiet braukt pa lielāko daļu kalnu velosipēdu taku sistēmu vai veloceliņu. 

Pārliecinieties, ka vispirms izpētāt piekļuves noteikumus, pirms izlemjat, kādas klases elektrisko velosipēdu iegādāsieties. Atcerieties, ka šeit ir brīdinājums, ka likumi, reģistrācijas, licencēšanas, zemes apsaimniekošanas noteikumi un vecuma ierobežojumi vienmēr mainās. Vienmēr konsultējieties ar zemes apsaimniekotājiem teritorijās, kurās plānojat braukt, kā arī ar vietējām pilsētām. 

Elektrisko velosipēdu motori, akumulatori un braukšanas diapazoni

Ražotāji velosipēda spēka agregātam pievērš lielu uzmanību. Dizaina kompromiss ir braukšanas diapazons salīdzinājumā ar veiktspēju. Jaudīgāks motors nodrošina lielāku ātrumu, lai tiktu līdzi satiksmei, kā arī lielāku griezes momentu, lai pārvadātu kravu un uzbrauktu kalnos. Jaudīgāks motors var arī daudz ātrāk sadedzināt akumulatoru, kas var samazināt braukšanas diapazonu.   

Elektriskos velosipēdus - displejs
Datus par ātrumu, patēriņu, akumulatoru var redzēt uz elektriskā velosipēda displeja

Ja salīdzināsiet potenciālos elektriskos velosipēdus, redzēsiet plašas specifikācijas attiecībā uz braukšanas diapazonu, piemēram, 20 līdz 100 ar pedāļu atbalstu nobrauktas jūdzes. Tas ir tāpēc, ka ir daudz mainīgo lielumu, kas var ietekmēt braukšanas diapazonu. 

Protams, tas palīdzēs, ja būs liels akumulators. Jauda ir norādīta Wh vai vāts stundās, kas ir laiks, cik stundu var saglabāt 1 vatu enerģijas, pirms tā nomirst. Svarīga ir arī motora jauda. Motors ar 500 vatu jaudu kopā ar 500 Wh akumulatoru, kas ir ierasta 3. klases velosipēdu konfigurācija, parasti iztukšo enerģiju ātrāk nekā motors ar 250 vatu jaudu kopā ar 500 Wh akumulatoru, kas ir ierasta 1. klases velosipēdu konfigurācija. 

E-velosipēda akumulatoru uzlādes laiks 

Lielākajai daļai akumulatoru pilnīgai uzlādei no tukša akumulatora ir nepieciešamas 3 līdz 4 stundas, bet lieljaudas akumulatoriem tas prasa ilgāku laiku. Var iegādāties papildu lādētājus vai arī ņemt lādētāju līdzi, ja plānojat ar elektrovelosipēdu braukt uz darbu. Ir pieejami arī ātrāki lādētāji. 

Bateriju skaits 

Ir arī e-velosipēdi, kas ļauj velosipēdistiem vienlaikus izmantot divas baterijas. Tas var palīdzēt pagarināt brauciena ilgumu, sniedzot jums rezerves variantu, ja viena no baterijām izsīkst. Jūs varat iegādāties arī papildu akumulatoru, lai būtu gatavs pilnībā uzlādēts, vai arī varat nomainīt savu akumulatoru, kad tā kalpošanas laiks beigsies, parasti pēc dažiem tūkstošiem uzlādējumu. 

Akumulatoru montāžas iestatījumi 

Rāmī integrētās baterijas var atbrīvot vietu nelielai velosipēda somai vai pudeļu krātiņiem. Tomēr ārējās baterijas ir vieglāk nomainīt un uzlādēt. 

E-velosipēdu motora atrašanās vieta 

Vidējās piedziņas motorus var atrast uz apakšējā kronšteina vietā, kur kloķvārpstas ir savienotas ar velosipēda rāmi. Rumbas piedziņas motori ir atrodami aizmugurējā riteņa rumba, daži ir atrodami uz priekšējā riteņa. 

YouTube video
Populārākie padomi, kā izvēlēties elektrisko velosipēdu

Rumbas piedziņas motori 

Aizmugurējo riteņu rumbas piedziņas motori pedāļu spēku novada tieši uz aizmugurējo riteni, lai radītu sajūtu, ka jūs tiekat stumts uz priekšu. Ņemiet vērā, ka nomainīt plaisu ritenim, kurā ir uzstādīta rumbas piedziņa, ir sarežģītāk nekā nomainīt plaisu vidējas piedziņas vai standarta velosipēdiem. Priekšējā riteņa rumbas piedziņas motori var darboties līdzīgi kā priekšējo riteņu piedziņas transportlīdzekļi, ļaujot izmantot standarta velosipēda piedziņu, ko var izmantot velosipēda aizmugurē. 

Vidējās piedziņas motori

Šī uzstādīšana dažādu iemeslu dēļ ir raksturīga lielākajai daļai motoru. Pedāļa palīgsistēma var reaģēt dabiskāk, un, ja motora svars ir zems un centrēts, braukšana ir stabila un līdzsvarota. 

Elektrisko velosipēdu motoru griezes moments 

Griezes moments ir specifikācija, kas jāpārbauda, ja plānojat pārvadāt smagākas kravas vai daudz kalnu.  To mēra ņūtonmetros, un elektriskajiem velosipēdiem maksimālais rādītājs ir no 40 līdz 80 Nm. Tomēr faktiskais griezes moments mainās, kad tiek mainīti pedāļu atbalsta iestatījumi. 

Ziņas no tās pašas kategorijas:

    Nav atrasts
Tīmekļa pastu Previous post Viss par tīmekļa pastu